Porządek obrad
1.
Otwarcie III Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z I i II Sesji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz.
4.
Przedstawienie wniosków wypracowanych przez komisje stałe Rady MG Lubomierz na posiedzeniach w miesiącu grudniu br.
- Załącznik: Wnioski. GRUDZIEŃ 2018 R
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 1.Komisja Sfery Budżetowej, Gospodarczej i Przestrzegania Prawa oraz Wsi, Budownictwa i Ochrony Środowiska wnoszą o przygotowanie projektu uchwały w sprawie otwarcia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Lubomierz.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 2. Komisja Sfery Budżetowej, Gospodarczej i Przestrzegania Prawa oraz Wsi, Budownictwa i Ochrony Środowiska pozytywnie opiniują budżet gminy i miasta na 2019 rok.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 3. Wnioskujemy do Referatu Technicznego o zbadanie kosztorysu montażu barier ochronnych na odcinkach graniczenia z ciekiem wodnym Więziec (na drodze gminnej G25 – 112583D), w celu zabezpieczenia pasa drogowego w Pasieczniku.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 4. Komisja Rewizyjna oraz Skarg, Wniosków i Petycji wnioskują o zorganizowanie spotkania z mieszkańcami Sołectwa Pasiecznik, w kwestii wypowiedzenia się w temacie przedmiotowego zabezpieczenia pasa drogowego w Pasieczniku.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 5.3. Komisja Rewizyjna oraz Skarg, Wniosków i Petycji przyjęła wniosek strony skarżącej, pracownika Urzędu Gminy i Miasta w Lubomierzu Pani Justyny August (głównego specjalisty ds. funduszy pomocowych i promocji gminy), o wycofaniu skargi na pracę Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz w stosunku do jej osoby, w związku z powrotem do pracy po urlopie macierzyńskim.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 6.Komisja Rewizyjna oraz Skarg, Wniosków i Petycji pozytywnie opiniują budżet gminy i miasta na 2019 rok.
5.
Informacja Komisji Rewizyjnej z realizacji wniosków wypracowanych między sesjami.
6.
Sprawozdanie z pracy Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz w okresie między sesjami.
7.
Informacja z pracy Radnego Powiatowego w okresie między sesjami.
9.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
- przyjęcia Strategii rozwoju społeczno - gospodarczego południowej i zachodniej części Dolnego Śląska. zwanej "Strategia Rozwoju Sudety 2030",
b)
zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Rozwoju Miejscowości Chmieleń w Gminie Lubomierz,
c)
- przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz opiekunami dziennymi,
d)
- zmieniająca uchwałę w sprawie Statutu Gminy i Miasta Lubomierz,
e)
- zamiaru likwidacji Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Zespoe Szkół w Lubomierzu,
f)
- ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Lubomierz publicznych odziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i publicznych form wychowania przedszkolnego,
g)
- zmian w budżecie na 2018 rok,
h)
- zmieniająca uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Lubomierz,
i)
przyjęcie budżetu Gminy i Miasta Lubomierz na 2019 rok,
j)
- przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Lubomierz,
k)
- przyjęcia planu pracy stałych komisji Rady Miejskiej Gminy Lubomierz na I półrocze 2019 roku,
l)
- przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej Gminy Lubomierz na I półrocze 2019 roku,
m)
- podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim rządowym programem "Posiłek w szkole i w domu "na lata 2019 - 2023.
1)
- określenie zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku lub świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim rządowym programem "Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019 - 2023,
2)
- ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania na lata 2019 - 2023 "Posiłek dla dzieci i młodzieży"
10.
Zapytania i interpelacje.
11.
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje.
13.
Zamknięcie obrad sesji.